menusearch
news2.samanwebsit.ir

آرشیو اخبار صفحه سه

تقویم
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳
جستجو
هدر سایت
مسجد جامع یزد

مسجد جامع یزد

مسجد جامع یزد به شیوه یک ایوان در دل کویره که حدود ۱۰۰ سال و سه دوره بنا شده. پایه های اصلی مسجد رو ساسانیان و بنای فعلی مسجد، از لحاظ شیوه معماری متعلق به دو دوره موسوم به آذریه. بنای گنبد خانه متعلق به دوره ایلخانی و سر در رفیع مسجد متعلق به زمان شاهرخ و دوره تیموریه. این بنا از لحاظ خوابیدگی گنبد، سردر رفیع و بلند و همچنین کاشیکاری زیبا و منحصربه فرد، شهرت داره و فوق العاده زیباست.

بیشتر بخوانید
یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸
تعداد نطرات خبر 2052
تعداد بازدید خبر 2052
حافظیه

حافظیه

خواجه شمس الدین محمد شیرازی، غزل سرای بزرگ، متخلص به حافظ و ملقب به لسان الغیب و ترجمان الاسرار، در آغاز سده هشتم هجری در شیراز متولد و در سال ۷۹۲ ه. ق. در شیراز درگذشت. حافظ ،قرآن را بنابر گفته خود، بر چهارده روایت، از بر بوده و از این رو حافظ خوانده شده. وی علاوه بر جایگاه بسیار والایی که در شعر فارسی داره، جایگاه بالایی نیز در زمینه ادبیات عرب داره. این مکان به یکی از اصلی ترین جاذبه های تفریحی و توریستی در شمال شهر شیراز و در جنوب دروازهٔ قرآن معروفه که هم اهالی هم مسافران ساعات خوشی رو آنجا تجربه می‌کنن.

بیشتر بخوانید
یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸
تعداد نطرات خبر 1955
تعداد بازدید خبر 1955
خانه عامری ها

خانه عامری ها

این خانه که یکی از بزرگترین خانه های تاریخی این شهر محسوب می‌شود هفت هزار متر مربع زیر بنا دارد و شامل ۲ بخش بیرونی و اندرونی است که تمام ساختمان به گچبری های بسیار زیبا مزین شده است. این خانه دارای چندین حیاط است که همگی متقارن می‌ باشند. برای رفتن به این خانه تاریخی بهای بلیت ۵ هزار تومان به ازای هر نفر بود و زمان لازم برای بازدید حدود ۱ ساعت کافی است. دیدن از این بنای تاریخی را در شب بهتون توصیه میکنم چرا که نور پردازی بسیار زیبایی دارد که زیبایی این خانه را دوچندان کرده است و یکی از تفاوت های آن با دیگر خانه های تاریخی همین نورپردازی در شب است

بیشتر بخوانید
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸
تعداد نطرات خبر 1984
تعداد بازدید خبر 1984
کلیسای سنت استپانوس،عبادت در قلب طبیعت

کلیسای سنت استپانوس،عبادت در قلب طبیعت

یکی از ویژگی‌های برجسته این کلیسا، قرارگیری در قلب طبیعت کوه‌های بخش مرزی جلفا و جمهوری آذربایجان و همین‌طور در کناره رودخانه ارس است. کلیسای سنت استپانوس در دامنه بلندی‌هایی قرار گرفته که ماغارد نامیده می‌شوند و از این جهت هم در منابع کتاب‌های ارمنی به نام دیر ماغارد نیز شناخته می‌شود. این کلیسا در واقع در ۶ کیلومتری روستای دره شام قرار گرفته که چیزی حدود ۱۵ کیلومتری غرب شهر جلفا و در محله قزل وانک است.

کلیسای سنت استپانوس به طور کلی مورد احترام تمامی ارامنه و به‌خصوص شاخه مسیحیان گریگوری ساکن ارمنستان قرار دارد، به همین دلیل هم معمولاً در یکی از روز‌های سال، هزاران نفر از ارامنه در این کلیسا جمع می‌شوند و مراسم و آیین‌های خودشان را به جا می‌آورند.

بیشتر بخوانید
یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸
تعداد نطرات خبر 1973
تعداد بازدید خبر 1973
سوییت آپارتمانی ارزان در سن پترزبرگ

سوییت آپارتمانی ارزان در سن پترزبرگ

هتل مورد نظر، از نوع هتل آپارتمان است و تعداد زیادی اتاق در این طبقه که به هتل مربوط میشود قرار گرفته. در راهرو ی میتوانید به صورت نا محدود از کافی،چای، شکر، قند، روغن سرخ کردنی، حوله ی حمام استفاده کنید که این یکی از نکات مثبت هتل است.
در راهرو آبسردکنی بود که میتوانستید از آن استفاده کنید. اتو و ماشین لباسشویی هم به صورت رایگان در راهرو وجود داشت و میتوانستید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید
پنج شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸
تعداد نطرات خبر 1806
تعداد بازدید خبر 1806
هتل اکس کاتاراتاس

هتل اکس کاتاراتاس

هتل اکس کاتاراتاس در نزدیکی جنگل سلوا میسونرا واقع شده است. این هتل دارای استخرهای شنای بسیار عالی است و در ارتباط مستقیم با طبیعت طراحی شده است. زمین تنیس، اتاق های بازی، زمین بازی برای کودکان، سونا و باشگاه ورزشی از جمله امکانات این هتل به شمار می‌رود. امکانات اسپای هتل شامل استخر آبگرم می‌شود که استفاده از آن نیازمند پرداخت هزینه بیشتر است.

بیشتر بخوانید
پنج شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸
تعداد نطرات خبر 1963
تعداد بازدید خبر 1963
هالیدی این اکسپرس کوالالامپور سیتی سنتر

هالیدی این اکسپرس کوالالامپور سیتی سنتر

هتل هالیدی این اکسپرس در قلب شهر کوالالامپور واقع شده است، این هتل دارای یک رستوران و مرکز ورزشی است و 600 متر از مرکز خرید، گالری استارهیل و 800 متر از برج های دوقلوی پتروناس و سوریا KLCC فاصله دارد. اینترنت Wi-Fi در سراسر این هتل به صورت رایگان در دسترس است.

تمامی اتاق های هتل تهویه کننده هوا، تلویزیون و ماهواره، صندوق امانات و میز کار دارند. همچنین حمام اختصاصی هر اتاق نیز دارای دوش، سشوار و لوازم بهداشتی رایگان است.

در هتل هالیدی این اکسپرس کوالالامپور سیتی سنتر خدماتی نظیر خشکشویی و اتوکشی ارائه می‌گردد همچنین امکانات برای برگزاری قرارهای ملاقات و کنفرانس نیز وجود دارد، انبار برای نگهداری چمدان ها نیز موجود است.

بیشتر بخوانید
پنج شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸
تعداد نطرات خبر 1986
تعداد بازدید خبر 1986